SOCIAL SCIENCE

ROCKS, MINERALS AND GEMSTONES

All rocks are made up of minerals. Each mineral has its own special shape, called a crystal.

Todas las rocas se componen de minerales. Cada mineral tienen su propia forma, llamada cristal.


Geology is the science  that studies rocks and minerals. Geologist are the people who study rocks and minerals.

La geología es la ciencia que estudia las rocas y los minerales. Los geólogos son las personas encargadas de estudiar las rocas y los minerales.



If you want to watch Patricia's explanation , click here. (Si quieres ver a Patricia explicando las rocas y los minerales, pincha en  el enlace)


There are three types of rock (Hay tres tipos de rocas):

1. Igneous rocks: rocks that come from volcanoes
(Las rocas igneas que provienen de los volcanes)



2. Sedimentary rocks: rocks that are formed when many small pieces of rock  are glued together.

(2.Rocas sedimentarias. Son rocas que se forman cuando pequeños trozos de roca se adhieren juntos por acción del viento, el agua...)



3. Metamorphic rocks: Rocks that have been changed through heating and squeezing. 
(Rocas metamórficas: rocas que se han formado por calentamiento o por presión)


Some rocks are made up of just one mineral. Others are made up by two or more. Limestone is made up of  one mineral. PEgmatite is made of many minerals.

Algunas rocas están formadas por un solo mineral . Otras tienen dos o más minerales. La piedra caliza tiene sólo un mineral. La pegmatita tiene muchos minerales.



Gemstones have beautiful crystal shapes and colours. They are often made into jewellery. Diamonds, rubies, emeralds are gemstones.
Las piedras preciosas tienen cristales muy bonitos así como colores. Se usan en joyería. Los diamamntes, los rubíes y las esmeraldas son piedras preciosas.


Rocks and minerals are natural elements. We use  rocks and minerals to make  objects such as pencils and statues.

Las rocas y los minerales son elementos naturales. Usamos las rocas y los minerales  para hacer  obejtos somo los lápices y las estatuas.


MArble, graphite and gold are types of rocks and minerals. El mármol, el grafito y el oro son tipos de rocas y minerales.



ARIANNA 'S PROJECT ABOUT HONDURAS

Arianna's family is from Honduras and she visited this country in the second term. She has learnt a lot of things about it ans she wants to show it to you. 

La familia de nuestra amiga Arianna es de Honduras y ella misma estuvo visitando el país durante el segundo trimestre. Ha aprendido muchas cosas y quiere mostrártelas.

https://drive.google.com/file/d/1_kqQ0-Up6rfdZctNo7gc9fpHf8Zg4T4s/view?usp=sharing

MARTINA'S PROJECT ABOUT  FRANCE

Do you know where Paris is? Paris is in France. MArtina tells us everything about France in this video and in her powerpoit presentation.

¿Sabes dónde está PArís? Paris está en Francia. Martina nos cuenta todo sobre Francia en su video y su presentación powerpoint.

https://youtu.be/H_xeXfxTB80

https://drive.google.com/file/d/1gffsvHgTSdosnDvXnI4cC9l7pIXdVXp6/view?usp=sharing

MALAK' S PROJECT ABOUT MOROCCO

MAlak has done a wonderful project about Morocco! Do you want to see it ?Click on the link.

Malak ha hecho un precioso proyecto sobre Marruecos. ¿Quieres verlo? Pincha en el enlace!!!


https://youtu.be/4Whbonvd2_o



PRUEBA ONLINE DE SOCIAL SCIENCE

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSePM4-kdr1OtU98dQoUtShAeyRWl7IKSiqQro_z8y1wb0JC-g/viewform?usp=sf_link

PROYECTO VOLUNTARIO DE CIENCIAS SOCIALES PARA ESTE TEMA

Os propongo un proyecto voluntario para los ultimos días relacionado con el último tema. Se trata de un proyecto sobre países. Cada alumno puede elegir un país y los papás pueden participar ayudando al alumno. Podéis mostrar banderas, monedas, comida, música tradicional y contarnos en que continente esta este país,qué idioma se habla, que ciudades importantes hay...Mirad el video (hay una parte en inglés y otra en español para que todos los podamos entender)


https://youtu.be/BkWCQYopvN4


TUESDAY 16 th JUNE 2020 


VOLUNTARY ACTIVITIES

Today we will talk about landscapes.  Have you ever been on a trip by car, coach or train? What did you see?  Was it a long trip or a short trip? Who were you with? Where did you go?

Hoy hablaremos de los paisajes . ¿Has ido alguna vez de excursión o de viaje en coche, autocar o tren? ¿Qué viste? ¿Fue un viaje largo o corto? ¿Con quién estabas? ¿Dónde fuiste?


Watch the video and revise with the flashcards (Ve el vídeo y repasa con las flashcards)

https://youtu.be/HzE4OzS_wDc

Are there mountains near where we live? Are there beaches or coastal areas near where we live?Are there plateaus near where we live?

¿Hay montañas cerca de donde vivimos? ¿Hay playas o áreas costeras cerca de donde vivimos? ¿Hay mesetas cerca de donde vivimos?

Sing the rap and remember what landforms are. (Canta el rap y recuerda lo que son las formas del relieve)



Activities for today (Actividades para hoy)


  • Do pages 88 and 89 in your Social Science book. (Haz las páginas 88 y 89 de tu libro de ciencias sociales)
Audio page 89 exercise 3










TUESDAY 9th AND  FRIDAY 10 th JUNE 


The cardinal points help us find places . The cardinal points are north, south, east and west.

Los puntos cardinales nos ayudan a localizar lugares. Los puntos cardinales son el norte, el sur. el este y el oeste.

Sing the song (Canta la canción)




A plain , plateau, mountain, valley and mountain range are different types of landforms. We can find  plains and plateaus in flat landscapes. We can find mountains  and valleys in mountain landscapes. We can find cliffs and islands in coastal landscapes.

Una llanura, una meseta, una montaña y una cadena montañosa son formas diferentes de relieve. Podemoa encontar llanuras y mesetas en paisajes llanos. Podemos encontrar montañas y valles en paisajes montañosos. Podemos encontrar acantilados e islas en paisajes costeros

WAtch the video to learn vocabulary with Patricia. (Ve el video y aprende el vocabulario con Patricia)

https://youtu.be/HzE4OzS_wDc



Activities for this week


  • Do pages 86 and 87 in your Social science book. (HAz las páginas 86 y 87 de tu libro de ciencias sociales)
Audio page 86  exercise 1

https://drive.google.com/file/d/1OOfYb_PuVN_iAqZLFmCFnPjMjr6AG_8c/view?usp=sharingñkij


Audio page 86 exercise 2

https://drive.google.com/file/d/1EmEXfoSt1sijeH-JvG-K0-mip7Rs5ixg/view?usp=sharing


Audio page 87  exercise 5 

https://drive.google.com/file/d/1o6OnJEeaKPczhT6q4yDcOiB5Ln3s-mPW/view?usp=sharing

Audio page 87 exercise 7

https://drive.google.com/file/d/1FCw34DYYsilXw8Wk_j7oN5tG_zGd_7zU/view?usp=sharing

FRIDAY 5th JUNE 2020


Today we will sing the song "The Continents" (Hoy cantaremos la canción "Los continentes")

Audio for the song 
https://drive.google.com/file/d/1DDq5IXZyquw8YQWi7pDOB-8M79hn7TCN/view?usp=sharing



There are five continents 
And I know them all!
There are five continents 
And I know them all!

Asia, Europe, Africa
Asia, Europe, África

There are five continents 
And I know them all!
There are five continents 
And I know them all!

America and Oceania
America and Oceania

There are five continents 
And I know them all!
There are five continents 
And I know them all!

Activities for today (Actividades para hoy)


  • Do pages 84 and 85 (Haz las páginas 84 y 85)

Audio unit 6 page 84 exercise 1
https://drive.google.com/file/d/1eEIY8ce7hLITCF4Dmx0PGMaaEY3hqvGJ/view?usp=sharing

TUESDAY


We start unit 6 "Our World". We will talk about our planet Earth. We will see the differences between a globe and a map.

The Earth can be represented in two different ways: map and globes.


Empezamos la unidad 6 "Nuestro mundo". Hablaremos sobre nuestro planeta Tierra. Veremos las diferencias entre globo y mapa

La tierra puede ser representada de dos maneras; como un globo y como un mapa.

Watch Patricia 's video to see what will study in this unit.  (Ve el vídeo de PAtricia para ver que estudiaremos en esta unidad)



Watch the video to revise continents and oceans (Ve el video para aprener los  continentes y los océanos)





FRIDAY  22 nd MAY 2020

UNIT  5 - WATER AND AIR REVISION 2


Protecting the rivers and oceans is very important. It's one of the most important things we should learn from this lesson. 

Proteger los ríos y los mares es muy importante. Es una de las cosas más importantes que deberíamos aprender de esta unidad.

Watch this video about water and think about protecting the oceans and rivers. Ve este vídeo y reflexiona sobre la protección de mares y ríos.




Watch the story of this whale!!!  Will you help us to keep the ocean clean?  (Ve el cuento de la ballena. ¿Nos ayudarás a mantener limpios los mares y los océanos?


Activities for today (Actividades para hoy)


  • Do page 82 "Study Skills" in your Social Science book. (Haz la página 82 "Study Skills" en tu libro de ciencias sociales.
Voluntary activities

  • Create a poster to protect the oceans and rivers
Have a  look at these posters that students from Australia made so you can have an idea ( Echa un vistazo a estos carteles hechos por alumnos de un cole en Australia y así puedes tener una idea)



UNIT 5 - WATER AND AIR REVISION

We find water in the sea, a river, lake, cloud, rain and snow, Water has no colour, smell or taste.Encontramos el agua en el mar, los ríos, los lagos, las nubes, la lluvia y la nieve. El agua no tiene color, sabor u olor.


Water has three states: solid, liquid, and gas. (El agua tiene tres estados: sólido, líquido y gaseoso)




The atmosphere protects the Earth from the heat of the Sun. We need air int he atmosphere to breathe. The weather changes. It can be sunny, cloudy, windy, rainy, stormy, snowy or foggy. (La atmósfera protege la Tierra del calor del Sol. Necesitamos el aire de la atmósfera para respirar. El tiempo cambia. Puede ser soleado, nuboso, hacer viento, llover, de tormenta, nevar o  con niebla)



We need water. Have showers, not baths, to save water.Throw rubbish in the bin to keep water clean. (Necesitamos el agua. Toma duchas en vez de baños para ahorrar agua. Tira la basura en la papelera para mantener el agua limpia)


Prevent air pollution to keep the air clean. Trees help to  keep the air clean. (Evita la contaminación del aire. Los árboles ayudan  a mantener el aire limpio)



WAtch Patricia's video to explain you all (Ve el video de Patricia para que te explique todo)


Activities for today (Actividades para hoy)

  • Do pages 80 and 81 of your Social Science book. (Haz las páginas 80 y 81 de tu libro de ciencias sociales)











WATER CYCLE

Today we will focus on the water cycle. Do you know how and why it rains? Let me show you.

Hoy nos centraremos en el ciclo del agua. ¿ Sabes cómo y por qué llueve? Déjame que te lo explique.


  1. Evaporation:

Heat from the Sun causes water on Earth (in oceans, lakes etc) to evaporate (turn from liquid into gas) and rise into the sky. This water vapor collects in the sky in the form of clouds.

2.     Condensation:

As water vapor in the clouds cools down it becomes water again, this process is called condensation.

3. Precipitation:

Water falls from the sky in the form of rain, snow, hail, or sleet, this process is called precipitation.




Watch the videos to know more about the water cycle. (Ve el video para saber más del ciclo del agua)


Sing the song and learn about the water cycle (Canta la canción y aprende sobre el ciclo del agua)



Watch "Experiment Time" for Science experiment and do the experiment at home. Make it rain!! (voluntary)
(Ve "Experiment Time" y haz el experimento en casa. Haz llover (voluntario)

https://youtu.be/XnwvKo6PnzE





Activities for today


  • Do pages 78 and 79 Project Time ( just two exercises "Think" and "Learn") Haz las páginas 78 y 79 (sólo dos ejercicios"Think" y "Learn")



TUESDAY 19 th MAY 2020

Pollution is the introduction of contaminants in water, air... It is very important to prevent water and air pollution(La contaminación es la introducción de substancias tóxicas en el agua, aire...Es muy importante  parar la contaminación del aire y del agua)

Watch the video for PAtricia to explain it to you. (Ve el video y Patricia te lo explicará)

https://youtu.be/edybCNJtjR0

We need water. Have showers, not baths, to save water. Throw rubbish in the bin to keep water clean. (Necesitamos el agua. Toma duchas y no te bañes si quieres ahorrar agua. Tira los desperdicios a la papelera o al cubo de la basura para mantener el agua limpia.





Prevent air pollution to keep the air clean. Trees help to keep the air clean. Ride your bike or use public transport  (Evita la contaminación del aire para conservar el aire limpio. Los árboles mantienen el aire limpio. Monta en bicicleta o usa el transporte público)






Activities for today


  • Do pages 76 y 77 of your Social science book. Don't do exercise 5 , the chant , because we will do it on Friday (Haz las páginas 76 y 77 de tu libro de ciencias sociales. No hagas el ejercicio 5, la poesía,  porque lo haremos el viernes)




TUESDAY 12 th MAY 2020

Today we will focus on Story Time ands the weather again. Hoy nos centramos en Story Time y en el tiempo atmosférico otra vez.

First remember all the sentences we say about the weather with this video. (Primero recuerda todas las frases sobre el tiempo que decimos con este video)


Today we will talk about rainy weather in the story. What clothes do you wear in a  rainy day?
Do you wear a raincoat? Do you wear a swimsuit? Do you wear rainboots or wellies? Do you wear your sunhat?

Hoy hablaremos sobre un día lluvioso en el cuento. ¿Qué ropa te pones en un día de lluvia? ¿Te pones un impermeable? ¿Te pones el bañador? ¿Te pones las botas de agua? ¿Te pones un sombrero para el sol?

Story audio page 74 exercise 2 


Activities for today (Actividades para hoy)

  • Listen to  the story  and do pages 74 and 75 in your Social Science Book. ( Escucha  la historia y haz las páginas 74 y 75 de tu libro de ciencias sociales)




FRIDAY 8 th MAY 2020

What's the weather like today? Is it cloudy? Is it sunny? Is it rainy? Is it windy? Is it snowy?

¿Qué tiempo hace? ¿Está nublado? ¿Hace sol? ¿Llueve? ¿Hace viento? ¿Nieva?

The weather is the condition of the air  and the atmosphere at one time and place.  El tiempo atmosférico es la condición del aire y de la atmósfera en un momento y en un lugar.


Watch a weather forecast with these puppets. (Ve el pronóstico del tiempo con las marionetas)

Learn  about the weather with Patricia.  Aprende sobre el tiempo  con Patricia

https://youtu.be/AO5tlycoppw

Kayannah has also given a wonderful explanation.  Kayannah también nos ha dado una magnífica explicación.

http://photos.app.goo.gl/e2ZPTvGpM5BZxs1c7

Activities for today


  • Do page 73 in your Social Science book. (Haz la página 73 de tu libro de ciencias sociales)


TUESDAY  5th MAY 2020

Today we will focus on the air. We will talk about the atmosphere and how important it is for life.

Hoy nos centraremos en el aire. Hablaremos de la tmósfera y de lo importante que el aire es para la vida.

Video de PAtricia explaining it. Click on the link. (Video de PAtricia explicándolo.  Haz click en el enlace)

https://photos.app.goo.gl/e22PTvGpM5BZxs1c7


The atmospehere is a layer of air. The atmosphere protects the Earth from the heat of the Sun. La atmósfera es una capa de aire.  Protege a la tierra del calor del sol.)




We need air in the atmosphere to breathe, but also plants and animals.  (Necesitamos el aire en la atmósfera para respirar pero también lo necesitan las plantas y los animales)



The air in movement is called wind. Wind can move a lot of things. (El aire en movimiento se llama viento. El viento puede mover muchas cosas)



We use the wind force for practising sports as well.  (Usamos la fuerza del viento para  practicar deporte)




Activities for today ( Actividades para hoy)


  • Do page 72 in your Social Science book. (Haz  la página 72 de tu libro de ciencias sociales)
Audio page 72 activity 




TUESDAY  28 th APRIL 2020

Water has three states : solid, liquid and gas. Let's start with solid water.

El agua tiene tres estados: sólido, líquido y gaseoso. Empecemos con el estado 

 sólida.

I am sure when it's summer and it's hot, you like ice cubes in your drinks. Ice cubes are solid water. Also  I know you love popsicles, popsicles are made with solid liquids, like  orange juice. 

Estoy segura de que cuando es verano y hace calor , te gusta ponerte cubitos de hielo en las bebidas. Además se que que te encantan los polos, los polos están hechos con líquidos que con el frío hacemos sólidos, por ejemplo el zumo de naranja.


Snow is also solid water. ( La nieve es también agua sólida)



Do you like pasta? If you do, I am sure you have seen your father or mother boling water to put the pasta inside. There is a gas coming out of the saucepan called water vapour. This is water as a gas.

¿Te gusta la pasta? Si es así, seguro que has visto a tu padre o a tu madre hervir agua para poner la pasta dentro. Hay un gas que sale de la cacerola llamado vapor de agua. Es agua en estado gaseoso.

Clouds are also made of gas. When the clouds are cold it starts to rain. The gas turns into liquid.

Las nubes son gases. Cuando las nubes se enfrían comienza a llover. El gas se vuelve agua líquida.


Remember we can find liquid water in rivers, underground water, lakes, the seas and the ocean. Rain is liquid water.

Recuerda que podemos encontrar agua en estado líquido en ríos, aguas subterráneas, lagos, mares y océanos. La lluvia es agua líquida.


Watch the video and let Patricia explains you. (Ve el video y deja que PAtricia te lo explique)

https://youtu.be/H9-4aMNfI-0

Activities for today


  • Do page 71 in your Social Science book. Remember we don't have the stickers so we have to draw  the states of water in exercise 4. ( Haz la página 71 de tu lirbo de ciencias sociales. Recuerda  que no tenemos las pegatinas así que dibujamos los estados del agua en el ejercicio 4)


FRIDAY 24th APRIL 2020

Today we will review our knowledge about water. Watch the videos and  remember some  notions about water with Dr. Binocs.

Hoy repasaremos lo que sabemos sobre el agua. Ve los vídeos y recuerda algunas cosas sobre ella con el Dr Binocs.



Remember water has no colour, smell or taste. (Recuerda que el agua no tiene color, ni olor ni sabor)






Activities for today


  • Do page  70 about water and page 66 of the previous lesson as a revision.(Haz la página 70 sobre el agua y la página 66 de la unidad anterior como repaso)

 UNIT 5 : WATER AND AIR


We start a new unit today called "Water and Air". In this unit we will learn about water, air and the weather. We will also work on several ways to save water and stop pollution.

(Empezamos un nuevo tema llamado "Agua y aire". En esta unidad aprenderemos sobre el agua, el aire y el tiempo atmosférico. Además profundizaremos en medidas para ahorrar agua y tambien en cómo dejar de contaminar)

Let's start talking about water. 

Click on the link for Patricia  to explain you  the beginning of the lesson. (Haz click en el enlace para que Patricia te explique el comienzo del tema)

https://youtu.be/y_zc0ScesfM

Now try to sing this song about water (Ahora intenta cantar esta canción sobre el agua)

Audio unit 5 page  68 exercise 3

https://drive.google.com/file/d/1uzi6MLXIduyUJEL669d1zVjPa_n2GEon/view?usp=sharing

The Water Song

Lots of water
There is water in a lake, in a lake, in a lake.
There is water in a lake.

Lots of water
There is water in a river, in a river, in a river.
There is water in a river.

Lot's of water !
There is water in the sea, in the sea, in the sea.
There is water in the sea.

Lots of water !
There is water in a cloud, in a cloud, in a cloud.
There is water in a cloud.

Lots of water!
There is water from the rain, from the rain, from the rain.
There is water from the rain!

Lots of water!
We get the water from the snow, from the snow, from the snow!
We get the water from the snow!
Lots of water!


Activities for today (actividades para hoy)
  • Do pages 68 and 69 in your Social Science book. (Haz las páginas 68 y 69 de tu libro de ciencias sociales)
Audio page 68 exercise 1 

https://drive.google.com/open?id=1HRto-R1S-mumWkkjCXiomdqmFs9HzAdY


UNIT 4: THE SOLAR SYSTEM

FRIDAY 17 th APRIL 


We are finishing unit  4 "The Solar System" so we will revise some of the contents of the unit.
Estamos acabando la unidad 4 "El Sistema Solar" y repasaremos algunos de los contenidos de la unidad.


  • Our galaxy is called "The Milky Way" and inside our galaxy is the Solar System. (Nuestra galaxia se llama "La Vía Lactea" y dentro de nuestra galaxia está el Sistema Solar)


  • There are eight planets in the Solar System. They are  Mercury, Venus, the Earth, MArs, Jupiter, Saturn, Uranus and Neptune. They all revolve around the Sun. (Hay ocho planetas en el Sistema Solar. Son Mercurio, Venus, LA Tierra, Marte, Jupiter, Saturno, Urano y Neptuno)
  • The Sun is a star. El sol es una estrella.
  • Pluto is considered a dwarf planet. (Plutón es considerado un planeta enano)



  • Our planet, the Earth, moves around the Sun. The Moon is a satellite and it moves around the Earth. (Nuestro planeta, la Tierra, se mueve alrededor del Sol. La Luna es un satélite y se mueve alrededor de la Tierra)

  • There are 24 hours in a day. There are seven days in a week: Monday, Tuesday, Wednesday, Thursday, Friday, Saturday and Sunday. We write the days of the week with the first letter in capital letters. (Hay 24 horas en un día.  La semana tiene siete días: lunes, martes, miércoles, jueves, viernes, sábado y domingo. Los días de la semana en inglés se escriben con la primera letra mayúscula)
  • There are 12 months in a year. They are January, February, March, April, May, June, July, August, September, October, November and December.Months of the year are written in capital letters in English. ( El año tiene doce meses. Estos son enero, febrero, marzo, abril, mayo, junio, julio, agosto, septiembre, octubre,noviembre y diciembre. Los meses en inglés se escriben también con la primera letra mayúscula)


  • There are 4 seasons in a year. They are spring, summer, autumn or fall and winter. We DON'T write them in capital letters in English.  (El año tiene cuatro estaciones: primavera, verano, otoño e invierno)


Activities for today


  • Do pages 64 and 65 "Let's revise" in your Social Science Book. (Haz las páginas 64 y 65 "Let's revise" de tu libro de ciencias sociales)
Voluntary activities

  • Play Who Wants to Be a Millionaire ? game in Social Science Extension. This game is a quiz about space and you can check how much you know. (Juega a ¿Quién quiere ser millionario? en la pestaña del blog "Social  Science Extension". Este juego es un concurso sobre el espacio y puedes comprobar cuanto sabes sobre la unidad)
  • Listen to all thes ix  books about space read by Patricia in Social Science Extension.  (Escucha los seis cuentos sobre el espacio que Patricia te lee)
  • Watch some of these short documentaries about space to know more about it.

The Sun (El Sol)



TUESDAY 14th APRIL


How many planets are there in the Solar System? Let's revise it.

There are eight planets in the Solar System. They are:

Mercury
Venus
Earth
Mars
Jupiter
Saturn
Uranus
Neptune

Remember we write them in capital letters. The first letter is a capital letter (mayúscula). Also remember Pluto is not considered a planet like the others anymore, it is a dwarf planet.

There is a video here for you to remember.


And now if you want to remember all the planets names you should dance!!!! (Y si quieres recordar todos los nombres deberías bailar)


Activities for today

  • Pages 62 and 63 (don't do the craft today) (Páginas 62 y 63 de tu libro de ciencias sociales pero no hagas el trabajo de arte, lo haremos otro día)
TUESDAY  31 st MARCH 2020


There are 12 months in a year and there are 4 seasons in a year.

There are 31 days in January.
There are 28 days in February and 29 days in a leap year.
There are 31 days in March.
There are 30 days  in April.
Therea are 31 days in May.
There are 30 days in June.
There are 31 days in July and August.
There are 30 days in September.
There are 31 days in October.
There are 30 days in November.
There are 31 days in December. 


The four seasons are spring, summer, autumn (fall) and winter.

Watch the video and learn about the months of the year with Patricia.( Ve el video y aprende sobre los meses del año con Patricia)

https://youtu.be/QuAqgNmzX2I

Watch this video about the seasons and guess what season the characters are in. (Ve el videosobre las estaciones del año y adivina en que estación de año están los personajes)




Activities for today (Actividades para hoy)

  • Do pages 60 and 61 in your Social Science Book.  (Realiza las páginas 60 y 61 de tu libro de ciencias sociales)

FRIDAY 27 th MARCH 2020

 TIME AND DAYS


Today we will talk  about time. We Will talk about calendars and clocks.


FRIDAY 27 th MARCH 2020

Today we Will talk about time, calendars and clocks.

Calendar

Clock





Watch the video to learn about  time. Video sobre el tiempo.

https://drive.google.com/file/d/1m8pG-r6-V6-M46ApRDwiwV8olukxYNL5/view?usp=sharing


Let's check our numbers with our  favourite song  because to tell the time we must remember our numbers (Repasemos los números con nuestra canción favorita porque para decir la hora necesitamos saber los números)



Months of the year review







Seasons review

There are four seasons in a year : spring, summer, autumn and winter. (Hay cuatro estaciones en un año: primavera, verano, otoño e invierno)






There are 24 hours in a day. There are seven days in a week. (Hay 24 horas en un día. Hay siete días en una semana)





ACTIVITIES FOR TODAY (ACTIVIDADES PARA HOY)

  • Do pages 58 and 59 in your social science book. ( Realiza las páginas 58 y 59 de tu libro de ciencias sociales)

Audios



  • PAge 58 activity 3




  • Page 59 activity 5




TUESDAY 24 th MARCH 2020

Today we will talk about astronauts. Who they are, what they have and what they can do in space. (Hoy hablaremos sobre los astronautas. quienes son, que tienen y que pueden hacer en el espacio)

Watch the videos to learn about them.

Patricia's video (introduction to astronauts)

https://drive.google.com/file/d/18svcICKfKCAi6BLp_UQJRV4OWYvjlrzP/view?usp=sharing


  • How do astronauts wash their hair in space? (¿Cómo se lavan los astronautas el pelo en el espacio?

https://www.youtube.com/watch?v=kOIj7AgonHM



  • How do astronauts sleep in space? ¿Cómo duermen los astronautas en el espacio?




  • How do astronauts make a sándwich in space? ¿Cómo se hace un sándwich en el espacio?




  • How do astronauts go to the toilet in space? ¿Cómo vas al baño en el espacio?




Activities for today

  •  Listen to the story and do pages 56 and 57 in you Social Science Book.
Concepts near and far


What a telescope is and telescope view of the Solar System

A telescope is an instrument to make distant  objects appear larger. (Un telescopio es un instrumento para hacer que objetos distantes parezcan más cercanos y grandes)





Audio pages 56 and 57





FRIDAY 20th MARCH 2020


Activity : 



  • Colour the Solar System . Click on the link. (Colorea el Sistema Solar)



UNIT 4 AUDIOS  17 -3-2020

Aquí os dejo los audios de las páginas de hoy

Social Science page 54 activity 2

https://drive.google.com/file/d/1Obruvx4z2sHM0Wk-rYK0ksSFf1jJIE7b/view?usp=sharing

Social Science page 54 song

https://drive.google.com/file/d/1JwgtOhJERVF5ISRUzv-uQxF9TedKLQJi/view?usp=sharing



UNIT 4 : THE SOLAR SYSTEM

Watch these videos about the Solar System and learn the planets with the songs.

Ve estos vídeos sobre el Sistema Solar y aprende los planetas con las canciones.









Listen to" Cat and Mouse go to Space "story

https://photos.app.goo.gl/qTkvSruXWxPcQAedA




ACTIVITIES

  •  Do pages 54 and 55 in your Activity Book. Listen to the song on page 54.(Realiza las páginas 54 y 55 de tu Activity Book . Escucha la canción de la página 54)

VOLUNTARY WORK
  • If you have Netflix , watch Storybots episode about space in English. (Si tienes Netflix puedes ver el episodio de Storybots sobre el espacio en inglés)
¿De dónde vienen los planetas? episodio de Storybots

  • Here is another video for another episode of Storybots about space.
(Aquí os dejo otro link de Storybots sobre "Outer Space")







UNIT 4 : THE SOLAR SYSTEM  (Introduction)

Welcome to unit 4 "The Solar System". Watch the video and find out facts about the Universe
Bienvenido a la unidad 4 "El Sistema Solar" . Ve el video y averigua algunos sobre el espacio.


https://photos.google.com/photo/AF1QipMH_GM_fXD3ygQ6GLdQEslP9LO0U46yuIw0dUbu


Here you can see a video of an astronaut with a song about space recorded on Space!!!!


Check some of the vocabulary  about space with  PAtricia.

Repasa el vocabulario del espacio con Patricia.


This is NASA for kids website . LEt's explore it!!!
Aquí tenéis una página web de la NASA para niños. Explorémosla.

https://spaceplace.nasa.gov/en/menu/space/


Activity

Do pages 52 and 53 in your Social Science book.

Haz las páginas 52 y 53 de tu libro de ciencias sociales.

UNIT 3 : SONGS ABOUT TRANSPORTATION

THE WHEELS ON THE BUS




YELLOW SUBMARINE




UNIT 3: TYPES OF TRANSPORT






UNIT 3: THE CITY

JOBS






PAT -A -CAKE (BAKER'S MAN)









HELPING AT HOME


CITY MOUSE AND COUNTRY MOUSE





UNIT 2: CITY AND COUNTRY




UNIT 2: MONSTER FAMILY


UNIT 2: FAMILY TREE


UNIT 2 : FAMILY FINGER


UNIT 2: OUR FAMILY

Let's learn the members of the family. Sing along!!

¡Aprendámonos los miembros de la familia! ¡Canta!















WORKERS AT SCHOOL







RULES AND ACTIONS AT SCHOOL




PLACES AT SCHOOL



No hay comentarios:

Publicar un comentario